Ładowanie...
Sennik antropocenu

Latem w londyńskim metrze zawisły tajemnicze plakaty. Nieznana wcześniej nikomu firma Anima Technologies reklamowała produkt o nazwie Dream Camera. Z opisu wynikało, że jest niczym innym, jak tylko rejestratorem snów. „Masz problemy z zapamiętywaniem swoich snów? Tu w Anima znamy to uczucie aż za dobrze”, głosiło hasło, a link do strony internetowej i numer telefonu sugerowały rychły kontakt. Kiedy jednak wykręcało się podane na plakacie numery, w słuchawce rozbrzmiewał komunikat o likwidacji biznesu z uwagi na rażące i bezprawne działania.
Internauci nie mieli wątpliwości, że to przemyślana akcja marketingowa. Brzmiała jak reklama serialu, może nowego odcinka „Czarnego lustra”? I poniekąd tak właśnie było, bo publikacji „Animy”, nowej muzyki Thoma Yorke’a towarzyszyła premiera krótkometrażowego filmu na Netfliksie pod takim samym tytułem.
Film trwa raptem kwadrans i...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]