Reklama

Stacja Daleki Wschód

Stacja Daleki Wschód

19.01.2010
Czyta się kilka minut
Nieśmiałe zmiany na polskiej kolei szerokim łukiem ominęły dworce. Ich budynki pozostaną symbolem zastoju, póki gospodarzem będzie PKP.
P

Po ostatnich, nawet kilkunastogodzinnych opóźnieniach trudno w taką informację uwierzyć: polskie pociągi są jednymi z najbardziej punktualnych w Europie. Coraz lepiej jest też z taborem: choć wiele składów to relikty PRL-u, stan innych pozwala zapomnieć, że kolej ma się kiepsko (choć trzeba też pamiętać, że z powodu fatalnej infrastruktury nawet dobre pociągi nie mogą w Polsce jeździć szybko).

Dlaczego w takim razie jest tak źle, skoro niby jest trochę lepiej? Dlaczego kolejnym falom mrozów towarzyszą narzekania podróżnych, że gorzej na polskich kolejach być nie może?

Dworzec idealny

Pewnie dlatego, że ich wizerunek budują również dworce i ich okolice. To tam udaje się sfrustrowany i znękany czekaniem pasażer. Idzie nawymyślać odpowiedzialnym za opóźnienia, dowiedzieć się, o której ruszy jego pociąg, i odpocząć...

14088

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]