Reklama

O sztuce reagowania na sztukę

O sztuce reagowania na sztukę

30.06.2014
Czyta się kilka minut
Brak protestów oznaczałby, że sztuka nie ma już w sobie mocy krytycznej albo stała się akademicką autocelebracją dla wtajemniczonych.
„Golgota Picnic” Fot. David Ruano / MALTA
P

Przedstawienie pt. „Golgota Picnic”, które miało być pokazywane na Festiwalu Malta w Poznaniu, zostało odwołane. Przyczyną podaną przez organizatorów było realne zagrożenie bezpieczeństwa aktorów i zniszczenia mienia. Ze względu na planowane demonstracje skala niepokojów była do końca trudna do przewidzenia.
Wzywanie do jakiejkolwiek nienawiści, czynnej czy słownej, wyrażanej wobec artystów jest absolutnie nie do przyjęcia i nigdy nie wolno się na to godzić. Tak nigdy nie może reagować człowiek wierzący. Ale przecież musi mieć prawo jakoś reagować.
Krytyka salonowa
Reżyser „Golgoty” Rodrigo García nie ukrywa politycznych intencji swojego teatru, ale dzisiaj oznacza to raczej określoną poetykę niż jakiś społeczny czy rewolucyjny program. W wywiadzie dla internetowego „Dwutygodnika” reżyser utyskiwał, że dziś „do teatru przychodzi przede wszystkim...

18251

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]