Reklama

Nieszczęśliwe paradoksy

Nieszczęśliwe paradoksy

25.09.2006
Czyta się kilka minut
Formacja czy informacja? Ten dylemat można by rozstrzygnąć, przywracając katechizację parafii, przekazywanie wiedzy pozostawiając szkole.
rys. M. Owczarek
"

"Nie pójdę więcej na lekcję religii" - oświadczyła któregoś dnia moja młodsza siostra. Nie była jeszcze pełnoletnia, więc potrzebowała zgody rodziców, którzy byli tym postanowieniem zaskoczeni. Ja mniej, bo od dawna słuchałam jej opowieści o nudnych katechezach. Zresztą co tu dużo mówić: sama przez 12 lat chodziłam na religię w szkole, więc wiedziałam, w czym problem. Przekonałam rodziców, że tak jak ja niewiele zyskałam, tak ona niewiele straci.

Moja religijna edukacja rozpoczęła się od porażek: nie umiałam ładnie prowadzić zeszytu, więc w klasach od pierwszej do trzeciej nigdy nie dostawałam piątek z kwiatkiem. Pamiętam też Magdę, która na religię nie chodziła. Co tu kryć: byliśmy przekonani, że jest od nas gorsza. W liceum na szczęście dali nam wybór: religia lub etyka. Na religii było niemożliwie nudno, ale przepisać się na etykę nie pozwalał ideowy...

9066

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]