Reklama

Kodeks Leppera

Kodeks Leppera

31.07.2006
Czyta się kilka minut
Gdy Bronisław Wildstein został prezesem publicznej telewizji, część mediów i dziennikarskie stowarzyszenia gwałtownie zaprotestowały, że to kolejny przykład wybierania władz publicznych mediów z partyjnego klucza. Miały oczywiście rację, bo choć Wildstein znany był ze swej niezależności, to prezesem został dzięki poparciu PiS-u i osobistej akceptacji Jarosława Kaczyńskiego.
K

Kiedy jednak do zarządu TVP wszedł też (z ramienia LPR) Piotr Farfał, były redaktor rasistowskiej gazetki, a Andrzej Lepper, po nieudanych próbach redagowania składu telewizyjnych redakcji, zażądał odwołania Wildsteina, sytuacja się zmieniła. Większość mediów i Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich stanęły murem za nowym prezesem, chwaląc sobie... jego niezależność od polityków.

Ostatecznie próba odwołania prezesa nie powiodła się, ale oczywiście ze względu na opór PiS, a nie protesty opinii publicznej. Na swoim stanowisku pozostał też Farfał. Bój o polityczne wpływy w TVP będzie trwał nadal, a Samoobrona będzie dalej podejmować próby "rozpychania się" w administracji rządowej, używając jako straszaka wniosku o odwołanie Wildsteina.

Nowością w tej podjazdowej wojnie jest postawa Andrzeja Leppera. Otwarcie i z dumą sugeruje on, że ingerowanie w...

1115

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]