Reklama

Gorzki sen

Gorzki sen

27.02.2006
Czyta się kilka minut
Na ekranach polskich kin jeden z najciekawszych dokumentów ostatnich lat - "Czeski sen, przewrotne i wielowarstwowe studium manipulacji.
D

Dwóch studentów praskiej szkoły filmowej FAMU, Vít Klusák i Filip Remunda, wpadło na pomysł szatański. W 2002 r. rozpętali kampanię reklamową fikcyjnego hipermarketu. Przygotowywali się do tego pod okiem największych fachowców z branży. Otwarcie "Czeskiego snu" poprzedzone zostało profesjonalną kampanią reklamową. Tysiące ulotek zachęcało do kupowania towarów po najniższych na rynku cenach.

Sprawcy afery przeistoczyli się pod okiem wizażystów i stylistów w prężnych menedżerów. Odbyli fachowy trening psychologiczny i sesję fotograficzną. Przetestowane na grupie docelowej sympatyczne logo z chmurką nie wzbudzało podejrzeń, że akcja może być jedynie sprytnym happeningiem. Billboardy i reklamowe spoty prowokacyjnie zniechęcały potencjalnych klientów sloganami: "Nie kupuj", "Nie wydawaj"; to tylko podkręcało koniunkturę. W dniu otwarcia nieistniejącego...

5329

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]