Reklama

Dziecinnie łatwy pieniądz

17.10.2017
Czyta się kilka minut
Ograniczenia reklamy skierowanej do najmłodszych to w Polsce fikcja. Producenci i handlowcy coraz chytrzej budują u dzieci przywiązanie do marek. Tak wychowany klient oznacza zysk na lata.
JOANNA RUSINEK
P

Pewien 38-letni mieszkaniec Malców ukradł ze sklepu Biedronka 745 naklejek. 30-latka z Pułtuska ukradła ich – 1378. Mieszkanka Żagania (25 lat) – 2 tys., 33-latek z Lubartowa i 31-latek z gminy Firlej – po 10 tys. Teraz wszystkim grozi do pięciu lat więzienia.

A wszystko przez to, że – podobnie jak wiele osób w całej Polsce – chcieli wymienić promocyjne naklejki na, nomen omen, Gang Świeżaków, ale być może nie stać ich było na skorzystanie z tej promocji. Promocji – dodajmy – moralnie wątpliwej.

Klient, czyli zysk

Świeżaki to maskotki w kształcie warzyw i owoców – Groszek Grześ, Rzodkiewka Żaneta, Borówka Basia i Kalafior Krzyś. Można je odstać „za darmo” w sklepach Biedronka. Wystarczy uzbierać 60 naklejek-punktów, przyznawanych za zakupy. Za każde wydane 40 zł klient dostaje punkt. Naklejki można też otrzymać kupując owoce, warzywa i produkty...

16015

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]