Reklama

Dziecinnie łatwy pieniądz

Dziecinnie łatwy pieniądz

17.10.2017
Czyta się kilka minut
Ograniczenia reklamy skierowanej do najmłodszych to w Polsce fikcja. Producenci i handlowcy coraz chytrzej budują u dzieci przywiązanie do marek. Tak wychowany klient oznacza zysk na lata.
JOANNA RUSINEK
P

Pewien 38-letni mieszkaniec Malców ukradł ze sklepu Biedronka 745 naklejek. 30-latka z Pułtuska ukradła ich – 1378. Mieszkanka Żagania (25 lat) – 2 tys., 33-latek z Lubartowa i 31-latek z gminy Firlej – po 10 tys. Teraz wszystkim grozi do pięciu lat więzienia.

A wszystko przez to, że – podobnie jak wiele osób w całej Polsce – chcieli wymienić promocyjne naklejki na, nomen omen, Gang Świeżaków, ale być może nie stać ich było na skorzystanie z tej promocji. Promocji – dodajmy – moralnie wątpliwej.

Klient, czyli zysk

Świeżaki to maskotki w kształcie warzyw i owoców – Groszek Grześ, Rzodkiewka Żaneta, Borówka Basia i Kalafior Krzyś. Można je odstać „za darmo” w sklepach Biedronka. Wystarczy uzbierać 60 naklejek-punktów, przyznawanych za zakupy. Za każde wydane 40 zł klient dostaje punkt. Naklejki można też otrzymać kupując owoce, warzywa i produkty...

16015

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]