Reklama

Cudze dzieci mniej nas obchodzą

17.10.2017
Czyta się kilka minut
EWA NOWIŃSKA, prawniczka: Na wykluczenie dzieci z reklam rynek nie jest jeszcze gotowy. Pozostaje odwołanie się do moralności i uczciwości przedsiębiorcy. Tyle że tam, gdzie są pieniądze, moralność ma mniejsze znaczenie.
KANCELARIANOWINSKA.PL
M

MICHAŁ KUŹMIŃSKI: Okazuje się, że w polskim prawie jest całkiem sporo ograniczeń dotyczących dzieci i reklamy.

Prof. EWA NOWIŃSKA: Tyle że znaczna ich część to regulacje bardzo ogólne. Np. ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji mówi tylko o zakazie reklamy, która wykorzystuje łatwowierność dzieci. Nie wiadomo, co to znaczy – bo przecież dzieci zwykle są łatwowierne, więc wykorzystuje to każda reklama. Po drugie, nie wiadomo właściwie, kim są dzieci, które się chroni – jaka to kategoria wiekowa, czy prawna, czy psychofizyczna. Pytań na gruncie tej ustawy pojawia się bardzo dużo. A cała rzecz w tym, że ustawa o nieuczciwej konkurencji to akt cywilnoprawny, zapewniający prywatno-prawne środki ochrony – działa więc wtedy, gdy reklama jednego przedsiębiorcy dokuczy innemu, który konkurenta zaskarży. Ale jeśli sam stosuje podobne metody, np. wykorzystuje w...

9983

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]