Reklama

Świeżaki, problem zgoła nieświeży

Świeżaki, problem zgoła nieświeży

19.09.2017
Czyta się kilka minut
Pułtusk. W jednej z Biedronek obsługa zatrzymuje klientkę na próbie kradzieży 1378 naklejek promocyjnych, które mogłaby wymienić na 22 maskotki.
MOJA.BIEDRONKA.PL
W

Warszawa. Ogłoszenia drobne, pisownia oryginalna. Mam ich dużo, są nowe i nieruszane. Oddaje bo w sumie nie sa mi do niczego potrzebne a troche samotny jestem. W zamian oczekuje seksu” – deklaruje niejaki Marian Nowak w ogłoszeniu pt. „Oddam świeżaki za miłe chwile”.

Lubartów. Dwaj pracownicy miejscowego centrum logistycznego Biedronki są oskarżeni o kradzież 10 tys. naklejek, które można wymienić na Świeżaki. Grozi im za to do pięciu lat więzienia.

Facebook. Matka strofuje sieć Biedronka za doprowadzenie do skandalu. „Przyszłyśmy z córką po borówkę Basię, ale w sklepie były tylko inne owocki. Córcia płakała cały wieczór, gdyż bardzo jej na niej zależało. Nigdy wam tego nie wybaczę”.

Pułtusk. W jednej z Biedronek obsługa zatrzymuje klientkę na próbie kradzieży 1378 naklejek promocyjnych, które mogłaby wymienić na 22 maskotki. Sprawa w prokuraturze – klientce grozi także do pięciu lat więzienia.

Wszystkie te przypadki mają wspólny mianownik i nie jest nim pluszowa maskotka z najnowszej promocji Biedronki. Rzecz dzieje się w kraju, w którym od ponad 17 lat obowiązuje zakaz reklamy adresowanej bezpośrednio do dzieci lub zachęcającej „małoletnich do wywierania presji na rodziców lub inne osoby w celu skłonienia ich do zakupu reklamowanych produktów lub usług”. ©

Ten materiał jest bezpłatny, bo Fundacja Tygodnika Powszechnego troszczy się o promowanie czytelnictwa i niezależnych mediów. Wspierając ją, pomagasz zapewnić "Tygodnikowi" suwerenność, warunek rzetelnego i niezależnego dziennikarstwa. Przekaż swój datek:

Autor artykułu

Historyk starożytności, który od badań nad dziejami społeczno–gospodarczymi miast południa Italii przeszedł do studiów nad mechanizmami globalizacji. Interesuje się zwłaszcza relacjami...

Dodaj komentarz

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

umieszczać w reklamach teksty w rodzaju: "Hej, dzieciaki, to my, świeżaki! Naciągnij starego chociaż na jednego!". A podciągniecie pod paragraf reklam wszystkiego, czego może pożądać osoba poniżej 18 lat i w konsekwencji wywierać presję na rodziców, pozostawiłoby na placu boju o klienta jedynie wózki widłowe i chemię domową. Poza tym nieracjonalne zachowania konsumentów nie ograniczają się do polowań na zabawki i nie są polska specjalnością (o tanie prosecco pobito się w brytyjskim Lidlu). A propos opisanej w artykuliku oferty erotycznej, przytoczę cytat, który widziałem raz na Instagramie: "Nie wierz wszystkiemu, co przeczytasz w Internecie, tylko dlatego, że towarzyszy temu zdjęcie i podpis" -- Józef Piłsudski (ze zdjęciem Marszałka oczywiście).
Zaloguj się albo zarejestruj aby dodać komentarz

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]