Reklama

Wielcy Bracia

Wielcy Bracia

07.10.2013
Czyta się kilka minut
Tak naprawdę jest ich wielu. Od czasów Orwella nie zmieniło się tylko jedno: w starciu z nimi jesteśmy wciąż zdani na siebie.
il. Małgorzata Nowak
M

Mężczyzna, który przekroczył próg oddziału firmy Target w Minnesocie, był czerwony na twarzy i wściekle wymachiwał reklamą znalezioną w skrzynce pocztowej. – Kpiny sobie robicie? – wybuchnął, widząc menedżera. – Moja córka jest dopiero w liceum! Wysyłacie to, żeby zachęcić ją do zajścia w ciążę?
Menedżer spojrzał na reklamę ubrań ciążowych, mebli dla niemowląt i zdjęć bobasów przytulających się do matek. Niecały rok wcześniej firma, analizując zachowania konsumentów na podstawie ich zakupów, stworzyła własny model przewidywania, które spośród klientek spodziewają się dzieci, by z wyprzedzeniem adresować do nich reklamy. Do tej pory system sprawdzał się idealnie. Teraz jednak najwyraźniej przytrafił się błąd.
– Bardzo pana przepraszam – powiedział menedżer. – Jest nam niezmiernie przykro.
By udobruchać mężczyznę, tydzień później zadzwonił jeszcze raz z przeprosinami...

21331

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]