Ładowanie...
Rock w służbie korporacji
A dokładniej, do każdego użytkownika programu iTunes oraz do każdego posiadacza iPhone’a. W ten oto sposób informatyczny gigant przywitał szóstą edycję swojego najpopularniejszego produktu. Choć żaden z użytkowników nie musiał zapłacić ani grosza za cyfrową wersję „Songs of Innocence”, zespół nie zdecydował się na taki ruch pro publico… Bono.
Spekuluje się, że firma Apple zapłaciła rockowemu kwartetowi około 100 milionów dolarów. Przy okazji premiery menadżer zespołu Guy O’Seary pochwalił hojną korporację za finansowe wspieranie organizacji charytatywnych, w tym fundacji RED, która pomaga chorym na AIDS. Dziwnym trafem w wypowiedzi nie pojawił się wątek outsourcingu i samobójstw pracowników chińskiej fabryki Foxconn, która produkuje gadżety Apple’a. Biorąc pod uwagę okoliczności wydania nowej płyty U2, jej tytuł („Pieśni niewinności”) wydaje się więc niesmacznym żartem, a hołd...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]