Reklama

Zasady społeczności

Zasady społeczności

18.01.2021
Czyta się kilka minut
Monopol na sprawy ważne dla całych społeczeństw ma dziś kilka prywatnych firm. A one znalazły się właśnie w punkcie zwrotnym – nie wiemy tylko, czy na lepsze, czy na gorsze.
IL.: ANDRZEJ WIETESZKA
6

6 stycznia historia ruszyła z kopyta. Najpierw sprowokowany przez urzędującego prezydenta USA atak jego zwolenników na Kapitol. Potem odcięcie mu dostępu do ponad 100 mln ludzi na wszystkich największych platformach społecznościowych. I na koniec: impeachment. Ale z sekwencji tych trzech wydarzeń najbardziej znamienne – choć najmniej spektakularne – może się okazać zepchnięcie Trumpa z cyfrowego piedestału.

Gdy migrują ekstremiści

Donald Trump był jednym z najpopularniejszych użytkowników Twittera. Od debiutu w 2009 r., gdy wysłał pierwszego tweeta, by zareklamować swój występ w programie Davida Lettermana, zaćwierkał 57 tys. razy. Gdy Twitter zamykał jego konto, miał 88 mln obserwujących, co dawało mu szóste miejsce w rankingu popularności w tym serwisie, tuż za Cristianem Ronaldo i tuż przed Taylor Swift. Przez lata to przede wszystkim ta platforma była...

11152

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

Media Matters jest organizacją antyamerykańską (założoną za pieniądze Sorosa) do zwalczania tradycyjnej i konserwatywnej Ameryki. Nie stroni od kłamstw dla osiągnięcia celów swojego pryncypała i swoich własnych. Jeżeli autorzy powołują się na jakieś badania robione przez Media Matters, to myślę, że ta część artykułu będzie się mijać z prawdą. Twitter, Google, Facebook dowiodły, kto faktycznie sprawuje władzę w USA i nie są to prezydent i kongres. Autorzy piszą o "kłamstwach" Trumpa na Twitterze, ale to była dla Trumpa jedyna linia obrony przed zmasowanymi kłamstwami 90% mediów amerykańskich i także w mediach społecznościowych. W ciągu czterech lat prezydentury kłamstwa na jego temat były na porządu dziennym w CNN, NBC, ABC, CBS, MSNBC, w NYT, WP i w większości innych mediów. Oczywiście polskie media na ten temat milczą, bo same powielały kłamstwa na temat współpracy Trumpa z Rosjanami i powodów impeachmentu. Trump był w swoich wypowiedziach nieścisły. Z powodu emocji nie potrafił się kontrolować i to było w wielu przypadkach źródłem nieporozumień. Amerykańskie media są skorumpowane i dawno już nie informują. Uprawiają antyamerykańską propagandę i chcą w USA ustroju totalitarnego w stylu komuno-faszystowskim, a media społecznościowe ściśle współpracują z nimi dla osiągnięcia tego celu. Tego samego chcą antyamerykańskie "elity" partii demokratycznej i Biden jest marionetką w ich rękach. Oczywiście takich informacji nie przeczytamy w polskich mediach. Ironią jest to, że aby przeczytać w języku polskim coś obiektywnego na temat Trumpa i Ameryki trzeba odwiedzić srony internetowe RM lub fronda.pl.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]