Reklama

Raport z oblężonego miasta

Raport z oblężonego miasta

04.08.2009
Czyta się kilka minut
Historycy literatury w większości przypadków nie troszczą się o to, kim jesteśmy i jak rozumiemy rzeczywistość, w jakiej tkwimy po uszy.
W

W szkicu do projektu "nowej polonistyki" Paweł Próchniak co rusz to przeskakuje poziomy: raz mówi o tym, jak powinna wyglądać lekcja polskiego (rozumiem, że w podstawówce), raz o tym, jak powinny wyglądać studia polonistyczne. Rozumiem, że chodzi mu o to, żeby studia polonistyczne tak ukształtować, by kończący je młody człowiek umiał "scalać i rozumieć świat" i tego scalania i rozumienia uczył innych. Jak to jednak zrobić - tego już nie pisze. Kto miałby tych studentów takiego pięknego rzemiosła uczyć? I o tym Próchniak zawzięcie milczy. Skąd nagle miałyby się wziąć całe zastępy profesorów uwrażliwionych na złożoną kompozycję świata, skoro do tej pory widzieli oni piękno jedynie w złożonych kompozycjach Kazimierza Wierzyńskiego albo Jana Augusta Kisielewskiego? Choć brzmi to żartobliwie, wcale nie żartuję.

Paweł Próchniak pisze, że trzeba młodych ludzi uczyć...

12542

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]