Ładowanie...
Piętnaście minut i wieczność
Jeśli kiedyś naszła nas myśl, żeby zaistnieć bez zbędnego wysiłku, amerykański geniusz trafił w sedno problemu i znalazł genialną receptę. Stajemy się sławni dzięki popularnym produktom i globalnym modelom szczęśliwego życia. Owszem, perfumy w buteleczce Warhola nie są eliksirem nieśmiertelności. Za to świadomość, że takich samych perfum używają gwiazdy z pierwszych stron bulwarówek, daje poczucie spełnienia.
Być jak... To nie współczesność wynalazła pokusę "bycia jak ktoś inny". Jest to pokusa dość stara i dodajmy: nader nieoryginalna. Polega na wytwarzaniu w sobie obrazu fałszywego "ja". Jest to niszczące nas stworzenie iluzji otwarcia się na świat i tego, co on ze sobą niesie. To zdobywanie sukcesu w gruncie rzeczy zamykające nas w świecie własnej, przeklętej samotności. Pokusa szukania poklasku i podobania się wszystkim. Pragnienie działania zgodnie z ...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]