Reklama

Ładowanie...

Jak wylansować numer 1 (cover version)

20.04.2015
Czyta się kilka minut
Statystycznie rzecz wziąć, jest najbardziej demokratycznie. Więc sprawdźmy, co mówi doświadczenie ludzi sukcesu, tych, co to im się udało:
j

jakie są żelazne zasady stworzenia hitu (sprawdzone przez zachodnich – w tym również amerykańskich – naukowców oraz praktyków).
Jednak najpierw podstawowe zastrzeżenie: jeśli, nie daj Boże, potrafisz na czymś grać – natychmiast przestań! Najlepiej po prostu zastaw śmiecia w lombardzie albo wyrzuć na śmietnik. Instrument cię tylko rozprasza. Jeśli nawet jeszcze tego nie rozumiesz, zrozumiesz z czasem... Teraz konkrety.

1. W ciągu pierwszych 60 sekund (maksymalnie!) musi paść tytuł piosenki. To szczególnie ważne ze względu na internety: potencjalny fan słyszy coś gdzieś, gugla, co to, więc musi wiedzieć, co gugla. Jak nie znajdzie, czuje się wykluczony. Przykładowo, musi usłyszeć wyraz „Edelweiss”.

2. Nigdy, ale to przenigdy nie próbuj być oryginalny. Powtarzam: absolutnie nie sil się na oryginalność, zwłaszcza w warstwie tekstowej....

2532

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp roczny
199,90 zł

360 zł 160 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp 10/10
10,00 zł

Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]