Gwiazdka w Night City

W „Cyberpunku 2077” nie chodzi tylko o grę. Zeszłotygodniowa jej premiera była ważną datą, ale tylko jedną z kilku w tej historii.

14.12.2020

Czyta się kilka minut

 / CD PROJEKT
/ CD PROJEKT

Przejmując cyberpunkowy nurt popkultury CD Projekt stworzył globalną markę, na której może zarabiać długo po odłożeniu gry na półkę. Współpraca z największymi korporacjami przyniosła nie tylko konsole czy karty graficzne zaprojektowane w cyberpunkowej estetyce. Powstała m.in. seria butów Adidasa i półciężarówka Tesli – cybertruck. Sprawnie budowana atmosfera wyczekiwania służyła więc tyle sprzedaży produktu, co rozpoznawalności franczyzy. Gwałtowne spadki cen akcji CDP po premierze, podobnie jak fatalne oceny graczy, są jedynie czkawką, o której zapomnimy po paru miesiącach łatania błędów. Tymczasem drugi rok z rzędu świat spędzi Boże Narodzenie właśnie z CDP. O ile w poprzednie oglądał Netfliksowego „Wiedźmina”, rozsławionego dzięki grze, w te zaszyje się w Night City – najważniejszym mieście „Cyberpunka”. Firma z Polski rządzi dziś globalną wyobraźnią w równym stopniu co Hollywood.©℗


CZYTAJ TAKŻE

WOJCIECH BRZEZIŃSKI: Polska doczekała się eksportowego superprzeboju na skalę „Gwiezdnych Wojen”. Ale popularność gry „Cyberpunk 2077” ma znaczenie wykraczające poza prostą rozrywkę >>>

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]
W „Tygodniku Powszechnym” od 2007 r. Od początku odpowiadał za profile pisma na Twitterze i Facebooku, a także za działania e-marketingowe „Tygodnika” i cyfrowe subskrypcje. Obecnie pełni funkcję Head of Digital Expansion. Pisze o tematach z zakresu… więcej

Artykuł pochodzi z numeru Nr 51-52/2020