Ładowanie...
Gwiazdka w Night City
Gwiazdka w Night City
Przejmując cyberpunkowy nurt popkultury CD Projekt stworzył globalną markę, na której może zarabiać długo po odłożeniu gry na półkę. Współpraca z największymi korporacjami przyniosła nie tylko konsole czy karty graficzne zaprojektowane w cyberpunkowej estetyce. Powstała m.in. seria butów Adidasa i półciężarówka Tesli – cybertruck. Sprawnie budowana atmosfera wyczekiwania służyła więc tyle sprzedaży produktu, co rozpoznawalności franczyzy. Gwałtowne spadki cen akcji CDP po premierze, podobnie jak fatalne oceny graczy, są jedynie czkawką, o której zapomnimy po paru miesiącach łatania błędów. Tymczasem drugi rok z rzędu świat spędzi Boże Narodzenie właśnie z CDP. O ile w poprzednie oglądał Netfliksowego „Wiedźmina”, rozsławionego dzięki grze, w te zaszyje się w Night City – najważniejszym mieście „Cyberpunka”. Firma z Polski rządzi dziś globalną wyobraźnią w równym stopniu co Hollywood.©℗
CZYTAJ TAKŻE
WOJCIECH BRZEZIŃSKI: Polska doczekała się eksportowego superprzeboju na skalę „Gwiezdnych Wojen”. Ale popularność gry „Cyberpunk 2077” ma znaczenie wykraczające poza prostą rozrywkę >>>
Autor artykułu

Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]