Reklama

Co się kręci, co nas podnieca

03.01.2015
Czyta się kilka minut
Nigdy w historii polskie filmy nie przyciągnęły do kin tak wielu widzów. Jakie będą skutki ubiegłorocznej filmowej hossy dla rodzimego kina?
Tomasz Kot jako Zbigniew Religa w filmie „Bogowie” Fot. Jarosław Sosiński / WATCHOUT PRODUCTIONS / NEXT FILM
P

Polskie kino rządzi nad Wisłą. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych filmów 2014 r. znalazło się aż pięć rodzimych produkcji, z których trzy trafiły na podium. Spośród niemal 40 mln biletów sprzedanych w Polsce w minionych dwunastu miesiącach jedna trzecia to wejściówki na polskie produkcje.

„Bogowie” idą na rekord

Wielka w tym zasługa „Bogów” Łukasza Palkowskiego. Biografia Zbigniewa Religi przyciągnęła do kin 2,1 mln widzów i choć od premiery minęły już trzy miesiące, wciąż utrzymuje się na afiszach. Kasowy sukces sprawił, że po raz pierwszy w dziesięcioletniej historii Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej do jego kasy wróciła cała kwota dotacji (2 mln zł), jaką film otrzymał na etapie produkcji.

Co przesądziło o tym sukcesie? Krzysztof Rak, producent i scenarzysta „Bogów”, nie ma wątpliwości: chodzi o dobór bohatera. – Religa to człowiek...

15735

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]