Reklama

Armia zachłannych

Armia zachłannych

19.08.2013
Czyta się kilka minut
W Azji, Ameryce Łacińskiej i Afryce rośnie nowa generacja konsumentów. W 2030 r. będą trzy miliardy średnio zamożnych, którzy diametralnie zmienią świat. O ile w prognozach jest choć odrobina prawdy.
S

Stany Zjednoczne i Europa to ekonomiczna para staruszek, które po dekadach rozwoju cierpią na zmęczenie i spadek entuzjazmu. I choć próbują się odbić, by znów poszybować, uziemia je bezlitosne prawidło: nie można wrócić do młodości.
Siła napędowa dojrzałych gospodarek, czyli zdolność do innowacji, znacznie zmalała w coraz starszych i wyeksploatowanych latami postępu społeczeństwach. Zachód jest w trudnym położeniu. Jego klasę średnią, przez cały XX wiek stanowiącą (szczególnie w USA) silnik rozwoju, pokiereszował kryzys.
I choć za oceanem pojawiły się oznaki ożywienia, to Amerykanie, którzy stracili domy, pracę i ubezpieczenia społeczne, dopiero zaczynają lizać rany. Nawet ci, którzy odzyskują zatrudnienie, mierzą się z obniżonym statusem życia – odczuwają niepewność, mówią o braku przyszłości; nie wierzą w znaczną poprawę egzystencji. Z kolei Europejczycy czekają na...

12156

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]