Reklama

Wyborczy system immunologiczny

02.11.2010
Czyta się kilka minut
"Mam prawo wiedzieć", organizowana przez Stowarzyszenie 61 kampania na rzecz świadomego głosowania, debiutuje w wyborach samorządowych.

Przeczytaj także rozmowę z Jakubem Wygnańskim ze Stowarzyszenia 61 >>

W działalności trzeciego sektora na rzecz świadomego głosowania daleko nam do dojrzalszych demokracji. Choćby do USA czy Wlk. Brytanii, gdzie bogata jest tradycja kontrolowania polityków i urzędników oraz wymuszania na kandydatach do ważnych stanowisk wiążących deklaracji politycznych (przykłady takiej działalności to znane portale: brytyjski TheyWorkForYou.com czy amerykański VoteSmart.org).

Trzy ostatnie kampanie ujawniły jaskrawe przykłady lekceważenia akcji organizacji pozarządowych. W 2007 r. ankietę Stowarzyszenia 61 wypełniło ledwie 10 proc. kandydatów na parlamentarzystę. Podobnie było dwa lata później w kampanii przed wyborami europejskimi, kiedy wielu przedstawicieli sztabów traktowało ankieterów jak akwizytorów, nie bardzo rozumiejąc, na...

4622

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]