Reklama

Uśpiony elektorat

Uśpiony elektorat

29.06.2010
Czyta się kilka minut
Kampania wyborcza mogła się równie dobrze nie odbyć. Wygrały hasła, zaklęcia i symbole - poległo społeczeństwo obywatelskie. Czy Armageddon może skończyć się umiarkowanym zwycięstwem obu stron? - czytaj na blogu Jarosława Flisa
/rys. Mirosław Owczarek
R

Róża Rzeplińska, prezes Stowarzyszenia 61, które w ramach kampanii " Mamprawowiedzieć.pl " zbierało i upubliczniało informacje o kandydatach i ich poglądach, opowiada o próbach dodzwonienia się wolontariuszy do sztabów wyborczych: - Wolontariuszka dzwoniła pod numer, który był na stronie internetowej. Ale ten numer nie istniał. Kiedy już dostawaliśmy odpowiedni, trudno było się połączyć. By się skontaktować, musieliśmy wykorzystywać kanały towarzyskie. Wiem, że problem ze skontaktowaniem miały też osoby, które chciały w sztabach pełnić rolę wolontariuszy.

Według Rzeplińskiej podobne problemy urastają w tej kampanii do rangi symbolu. - Kandydatom powinno zależeć na kontakcie, tymczasem tylko pretendenci z niewielkim poparciem w sondażach okazywali się chętni do bezpośredniej współpracy - mówi działaczka. - Pozostali byli obwarowani wysokim murem. Można to...

15184

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]