Reklama

Ten wielki kanibal, reżyser

Ten wielki kanibal, reżyser

04.12.2007
Czyta się kilka minut
Márquez chętnie udostępnia swe powieści filmowcom, bo żadna zekranizacji nie zyskała popularności nawet wułamku podobnej literackiemu pierwowzorowi. Wchodząca na ekrany "Miłość wczasach zarazy ma szansę przełamać tę regułę.
M

Márquez od dekad kocha kino niegasnącą miłością. W młodości marzył o zostaniu filmowcem, zanim napisał pierwszą książkę, miał już na koncie doświadczenia jako reżyser. Z czasem osiągnięcia na gruncie literatury skutecznie przyćmiły jego okazały dorobek w świecie filmu, ale zamiłowanie pozostało, bo - jak mawia Márquez - złej książce nie może się przytrafić nic lepszego niż twórca, który zechce ją zekranizować. Którego literata stać na tak otwarte wyznanie, że wiele dobrych filmów powstało na podstawie kiepskich powieści?

Kolumbijska bohema

Filmowa przygoda Gabriela Garcíi Már­queza zaczęła się w 1954 r. we Włoszech, dokąd wyjechał asystować reżyserowi Alessandro Blasettiemu na planie komedii "Szkoda, że to łajdak", w której pierwsze aktorskie kroki stawiali Marcello Mastroianni i Sophia Loren. W filmie grał także twórca...

10543

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]