Sukces, niestety
Sukces, niestety

Oddzielona od świata wyspa, na której toczy się akcja „Burzy” Szekspira, potraktowana zostaje w spektaklu Krzysztofa Garbaczewskiego jak Strefa, w której zawieszone zostaje prawo. A może prawo – Prawo Ojca – jeszcze nie zaczęło tu obowiązywać? Wszak w tej wersji „Burzy” Prospero to Prospera (Ewa Skibińska); z jej łona narodził się Ariel (Marcin Pempuś); z jej piersi żywi się Kaliban (Paweł Smagała). Spomiędzy płacht czarnej wyspy wysuwa się i cofa ogromny czarny penis. Czyżbyśmy znajdowali się w miejscu, gdzie swe władztwo ciągle roztacza matczyne?
Cóż za obiecujący początek! Z tej pozycji można porządnie zaatakować, a przynajmniej podrażnić: spytać o porządek kultury, czyli o fundamenty porządku społecznego. Kto pamięta „Balladynę” i „Poczet Królów Polskich” (2013), ten wie, że Garbaczewski z Marcinem Cecko – co prawda nieśmiało – ale robili już takie wycieczki. Niestety, „...
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]