Reklama

Polska sympatyczna

13.01.2014
Czyta się kilka minut
Kim są ci ludzie?
D

Dwaj elegancko ubrani dwudziestoparolatkowie wyglądają na studentów szkoły artystycznej albo pracowników agencji reklamowej. Zanim kupią po paczce kawy, pytają, czy gdzieś można się jej napić. Rodzina z dwójką dzieci: niezamożni, za to na pewno ze sobą zżyci. Młodsza córka u taty na barana, starsza za rękę z mamą, cała czwórka uśmiechnięta, choć widać, że nie jest im lekko. Samotny starszy pan, pewnie blisko osiemdziesiątki, któremu brakuje trzech złotych, by kupić kawę, i mimo naszych nalegań nie chce przyjąć jej po promocyjnej cenie. Wrzuca to, co ma, do skarbonki, i pyta, jak wygląda sytuacja w Republice Środkowoafrykańskiej (bo dochód z kawy powędruje właśnie tam). Ludzie, dla których słowo „wojna” ma konkretny smak, zapach, temperaturę. „Pozdrówcie afrykańskie dzieci”, mówi starsza pani o kulach, w chustce na głowie, z portfelem prawie pustym, z którego wysupłuje ostatni banknot...

3284

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]