Reklama

Ładowanie...

Nie ma offline i online

08.04.2019
Czyta się kilka minut
Dr hab. Jacek Pyżalski, pedagog, ekspert w zakresie edukacji medialnej: Myśląc o naszych dzieciach i ich zachowaniach w internecie, namalowaliśmy sobie ich portret, który ma niewielki związek z rzeczywistością.
ADOBE.STOCK.COM
P

PRZEMYSŁAW WILCZYŃSKI: Od ostatniej edycji EU Kids Online, badania zachowań młodych ludzi w sieci, którym Pan kieruje, minęła niecała dekada. Dla zmiany cyfrowych zachowań to jak epoka.

JACEK PYŻALSKI: Głównie dlatego, że zmieniła się technologia, pociągając ze sobą zmiany społeczne. Otóż internet przez ostatnie lata stał się dla wielu młodych ludzi bardziej mobilny, a dla części z nich – wyłącznie mobilny. Co piąty na pytanie, czy korzysta bądź korzystał(a) z komputera stacjonarnego lub laptopa, odpowiada „nigdy” albo „prawie nigdy”.

Jakie są tego konsekwencje?

Radykalnie zmieniła się definicja „bycia online”. Tak jak kiedyś oznaczało to odcięcie się od życia poza internetem, tak teraz sfera online towarzyszy nam po prostu w wielu codziennych czynnościach. Przykłady można mnożyć. Młody człowiek biegnie po lesie, a telefon...

8977

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Tygodnik espresso
10,00 zł

Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. Kup Tygodnik espresso i zacznij dzień od spokoju.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]