Reklama

Mobilizacja czy przekonywanie

Mobilizacja czy przekonywanie

29.06.2010
Czyta się kilka minut
W pierwszych dniach po pierwszej turze wyborów życie polityczne kręciło się wokół Grzegorza Napieralskiego, on zaś radował się tym z uszczęśliwioną miną.
T

To zrozumiałe u kogoś, kto właśnie urwał się ze stryczka i wpadł wprost w objęcia konkurentów o jego przychylność. Postawione publicznie warunki poparcia w drugiej turze zdawały się faworyzować Bronisława Komorowskiego - w odpowiedzi na pytanie o parytety i in vitro ma on większe pole manewru niż Jarosław Kaczyński. Są to jednak pytania na tyle kłopotliwe, że pozwalają raz jeszcze wyostrzyć różnicę pomiędzy PO a SLD. Jarosław Kaczyński, nie mogąc w takich sprawach powiedzieć nic przełomowego, zapowiedział złagodzenie tonu swoich wypowiedzi na temat lewicy oraz pojechał do Szczecina, by w jednym z bastionów SLD wypominać błędy w polityce gospodarczej rządu.

Wraz z upływem kolejnych dni zaczęła się coraz wyraźniej potwierdzać hipoteza, że Napieralski nie poprze otwarcie żadnego z kandydatów. W takiej sytuacji kandydaci musieli tym bardziej szukać sposobu, by...

2561

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]