Ładowanie...
Mamo, kup lokatę!
Nie będą propagować niezdrowych nawyków żywieniowych i dyskredytować zrównoważonej diety. I nie będą w reklamach używać zwrotów w rodzaju "musisz to mieć" - to postanowienia "Kodeksu reklamy żywności skierowanej do dzieci", który wprowadza Polska Federacja Producentów Żywności, i który przyjęło dziesięć koncernów spożywczych.
Reklama skierowana do dzieci to temat szczególnie drażliwy i chwała tym firmom, że podejmują samoograniczenia. Bo taka reklama zwraca się do umysłów nienauczonych interpretowania, odbierających reklamę dosłownie, a na dalszym etapie rozwoju - traktujących reklamowane towary jako wyznacznik prestiżu w grupie. Słowem - dziećmi najłatwiej manipulować.
Jednak w polskiej reklamie dzieci nie tylko przekonują się, że czekoladowy batonik albo słodzone płatki dają energię na cały dzień i są źródłem niezbędnych mikroelementów -...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]