Reklama

Mamo, kup lokatę!

Mamo, kup lokatę!

13.07.2010
Czyta się kilka minut
Nie będą reklamować niezdrowych przekąsek i napojów w podstawówkach i w dziecięcych kanałach TV, pismach i serwisach internetowych.
N

Nie będą propagować niezdrowych nawyków żywieniowych i dyskredytować zrównoważonej diety. I nie będą w reklamach używać zwrotów w rodzaju "musisz to mieć" - to postanowienia "Kodeksu reklamy żywności skierowanej do dzieci", który wprowadza Polska Federacja Producentów Żywności, i który przyjęło dziesięć koncernów spożywczych.

Reklama skierowana do dzieci to temat szczególnie drażliwy i chwała tym firmom, że podejmują samoograniczenia. Bo taka reklama zwraca się do umysłów nienauczonych interpretowania, odbierających reklamę dosłownie, a na dalszym etapie rozwoju - traktujących reklamowane towary jako wyznacznik prestiżu w grupie. Słowem - dziećmi najłatwiej manipulować.

Jednak w polskiej reklamie dzieci nie tylko przekonują się, że czekoladowy batonik albo słodzone płatki dają energię na cały dzień i są źródłem niezbędnych mikroelementów -...

1642

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]