30 lat ze spamem

Czy wszyscy przyszli - nie wiadomo. Natomiast ogromna ilość adresatów odpowiedziała zgryźliwymi komentarzami, które zablokowały twardy dysk Stefferuda. Od tego wydarzenia datuje się historię spamu - niechcianej poczty elektronicznej, która w przyszłości miała się stać zmorą sieci. Dwa dni później Gary Thuerk wysłał pierwszy spam reklamowy - reklamę producenta minikomputerów DEC.
Jak to się stało, że niechciana poczta odziedziczyła nazwę po amerykańskiej mielonce wieprzowej firmy Hormel ? Zaczęto ją tak nazywać na początku lat 80. w środowisku uczestników sieciowych gier i list dyskusyjnych, a do opinii publicznej trafiła wraz z pierwszą dużą aferą: w kwietniu 1994 r. firma adwokacka Canter&Siegel użyła skryptu, który wysłał jej reklamę na wszystkie listy dyskusyjne Usenetu. Masowa odpowiedź użytkowników spowodowała, że dostawca usług sieciowych...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
298,80 zł 99 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]