Ładowanie...
Pamiętamy Powstanie?

Trudno stwierdzić, czy to pewność wygranej w przyszłorocznych wyborach upuściła nieco żółci z pęcherzy, czy może w ludziach wezbrała fala przyzwoitości i taktu. Testowanie granic tego, co z Powstaniem można zrobić dla własnej satysfakcji czy zysku, przejęła niewidzialna ręka rynku. Duży wydawca rozkręcił konkurs dla „szafiarek” na najlepszą stylizację mody na barykadach. „Pamiętamy” – zapewnia klientów producent piwa. Do kupienia są koszulki z imitacją krwawiącej rany postrzałowej na piersi. Zakład ubezpieczeń wykupił w telewizji 70 sekund ciszy („wyciszanie” mediów wymyśliła agencja reklamowa). Od tego roku zatem także żałoba może mieć sponsorów.
„Zbuduj barykadę” – reklamowało festyn dla dziatwy Muzeum Powstania. Dotychczas odmładzanie powstańczej pamięci muzealnicy prowadzili w wysokich rejestrach: koncerty Stańki czy Lao Che, żadnego plastiku. „Wszystko, co jest silną marką...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet na 10 filmów Krakowskiego Festiwalu Filmowego VOD
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum + prezent: Karnet na 10 filmów Krakowskiego Festiwalu Filmowego VOD
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]