Ładowanie...
L'Arpeggiata, Christina Pluhar: "All'Improvviso. Ciaccone, Bergamasche & un po'di Follie"

Pomysł był prosty: zebrać atrakcyjne utwory, głównie z literatury barokowej, w których jako szkielet rytmiczny i harmoniczny wykorzystano bas ostinatowy, a całość ubarwić partiami improwizowanymi. Miało być mocno i zadzierzyście, a dzięki synkopowanej rytmice: porywająco i odrobinę szaleńczo (un po’ di Follie). Jest natomiast całkiem odwrotnie: płyta grzęźnie w nijakości, jest łatwa, lekka i czasem przyjemna. A jeśli jest w niej choć okruch szaleństwa, znaczy to tylko tyle, że jest to wyjątkowo rozciągliwe pojęcie.
Pytanie zasadnicze, jakie trzeba postawić: co tu robi ten klarnet? Gianluigi Trovesi, włoski klarnecista jazzowy, przysposobiony jakimś cudem do barokowego składu (zdaje się chodziło o improwizację!) stara się jak może, ale efekty jego zmagań są miejscami naprawdę groteskowe. Niektóre utwory brzmią tak, jak gdyby różne stacje radiowe niechcący...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]