Reklama

Kto chce śmierci jednorożca

Kto chce śmierci jednorożca

26.03.2007
Czyta się kilka minut
Obojętnie, jak cenny jest 2. Program Polskiego Radia - dla decydentów liczą się tylko doraźne korzyści, wyborcy, słuchalność. Co za ironia losu: za tymi krótkowzrocznymi i nieprzemyślanymi decyzjami stoją ludzie i ugrupowania głoszące hasła polskości, patriotyzmu, wierności tradycji, ciągłości kultury.
O

Od pewnego czasu śni mi się tajemniczy ogród. Nawet niebrzydki, ale zaniedbany. Niektóre drzewa są chore, ścieżki błotniste, w wielu miejscach brudno i leżą śmieci. Ptaki śpiewają z rzadka, a młodzi ludzie nie chcą w nim przebywać. Ale rośnie tu wiele wspaniałych drzew, mieszka kilka rzadkich i pięknych zwierząt. Tu jednorożec, tam para białych kruków. To mój ogród i chcę, by się w nim działo jak najlepiej. We śnie, z nieubłaganą logiką, powtarza się taki sam scenariusz. Niby wiadomo, co zrobić: wysprzątać i zadbać o rzadkie okazy. Ale atmosfera gęstnieje i zaczyna się koszmar. Okazuje się, że aby ogród mógł trwać, należy wyciąć stare dęby, przepędzić białe kruki i zamordować jednorożca...

Oto znowu ogłoszono sezon polowań na radiową "Dwójkę". I znowu, podobnie jak przed dziesięciu laty, dowiedzieliśmy się o tym w czasie kolejnej okrągłej rocznicy (już...

7304

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]