Koniec promocji

Wybory w Polsce nie są merytoryczne, lecz uczuciowe.

25.05.2015

Czyta się kilka minut

Mógłby ktoś pomyśleć, że w czasie kampanii wyborczych najlepiej rozprawia się na temat wieku emerytalnego, przemysłu obronnego, pełzającej, lecz gigantycznej prywatyzacji mienia o niejasno ustalonym statusie prawnym w Warszawie, zmarnowanych pieniędzy na wykładowców szkolnictwa „wyższego”, grodzenia się osiedli, likwidacji OFE, niechęci Polaków do państwa, wyjścia obronną ręką z rosyjskiej awantury, braku etatów. Przyznajmy, że problemy te nie przygniotły wyborów prezydenckich. Czy dlatego, że Polak wyborca ma za małą głowę? Nie sądzę. Decyduje fakt, że skoro odbiera się przedwyborcze gadulstwo jako gadanie promocyjne, nie chce się słuchać o sprawach poważnych, tylko o efektownych. Na szczęście już po wyborach – możemy na kilka miesięcy powrócić do prawdziwej polityki. ©

Dziękujemy, że nas czytasz!

Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →

Dostęp 10/10

  • 10 dni dostępu - poznaj nas
  • Natychmiastowy dostęp
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
10,00 zł

Dostęp kwartalny

Kwartalny dostęp do TygodnikPowszechny.pl
  • Natychmiastowy dostęp
  • 92 dni dostępu = aż 13 numerów Tygodnika
  • Ogromne archiwum
  • Zapamiętaj i czytaj później
  • Autorskie newslettery premium
  • Także w formatach PDF, EPUB i MOBI
89,90 zł
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]

Artykuł pochodzi z numeru TP 22/2015