Reklama

Gazeta ciekawa jak list pasterski

10.11.2008
Czyta się kilka minut
Stary problem, jakie powinno być "katolickie medium", podjął na łamach "Niedzieli" (nr 45/08) przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Józef Michalik. Przykładami pozytywnymi są dlań Radio Maryja i Telewizja Trwam oraz "Gość Niedzielny", "Niedziela", "Idziemy", "Przewodnik Katolicki" i "Pielgrzym". Przykładem negatywnym - "Tygodnik Powszechny"...
Z

Z przeprowadzonych przez nas w ubiegłym roku badań rynku prasy wynika, że przedstawiciele młodej inteligencji, określający się jako wierzący i praktykujący, nie chcą kupować pisma z przymiotnikiem "katolicki". Dlaczego? Właśnie ze względu na ten przymiotnik. "Katolickie" oznacza dla nich manipulujące faktami, zamieszczające artykuły tendencyjne i podejmujące wyłącznie tematy wewnątrzkościelne. W trzech miastach, w kilku odrębnych grupach, odpowiedzi badanych brzmiały mniej więcej tak samo - a lektura "Tygodnika Powszechnego" była dla nich zaskoczeniem, ponieważ nie znajdowali w nim ani nawracania na siłę, ani gotowych odpowiedzi na każde pytanie.

Stary problem, jakie powinno być "katolickie medium", podjął na łamach "Niedzieli" (nr 45/08) przewodniczący Konferencji Episkopatu Polski abp Józef Michalik. Przykładami pozytywnymi są dlań Radio Maryja i Telewizja...

4696

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Tak, chcę
czytać więcej »

Masz już konto? Zaloguj się

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]