Reklama

Galanteria skóropodobna

Galanteria skóropodobna

13.09.2011
Czyta się kilka minut
Almodóvar w najnowszym filmie przypomina trochę głównego bohatera: chirurga plastycznego owładniętego obsesją stworzenia sztucznej ludzkiej skóry.
Kadr z filmu "Skóra, w której żyję" / fot. materiały prasowe
F

Filmowy doktor Ledgard preparuje skórę potajemnie w swoim laboratorium, dokonując zakazanej prawem kombinacji genów ludzkich i zwierzęcych. Królikiem doświadczalnym jest tu dziewczyna, więziona w naszpikowanej elektroniką posiadłości chirurga. Efekty przeszczepu widzimy już na początku filmu - Vera staje się kobietą idealną, łudząco podobną do tragicznie zmarłej żony doktora. W dodatku, pomimo zniewolenia, jest chorobliwie zakochana w swoim oprawcy.

Jeśli Ledgarda uznać za figurę reżysera, podążającego w korowodzie samozwańczych demiurgów, różnej maści doktorów Frankensteinów i Pigmalionów, to widz filmu Almodóvara może się poczuć jak Vera właśnie - niczym igraszka w rękach genialnego szaleńca. Oto pod skalpelem doktora Ledgarda patchwork z płatów trans­genicznego tworzywa niepostrzeżenie przemienia się w gładką skórę. Twórca "Wszystko o mojej matce" również...

5333

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]