Czerwony algorytm
Boicie się, że Facebook i Twitter zmieniły naszą demokrację i kulturę? Oto nadchodzi TikTok.
Odkąd wiosną 1985 r. znalazła się na okładce magazynu „Time”, pozostaje królową muzyki pop. „Madonna: czemu jest na topie (why she’s hot)” – zastanawiała się redakcja amerykańskiego tygodnika. Jeśli zerknąć na długą listę jej piosenek, które od wczesnych lat 80. trafiały na pierwsze miejsca najważniejszych list przebojów, oraz podsumować sprzedane single i albumy, pracująca obecnie nad autobiograficznym filmem Madonna nadal jest en vogue. Co i rusz pojawiają się groźne konkurentki, takie jak Lady Gaga, Ariana Grande czy Billie Eilish – może jednak od ponad 30 lat w muzyce rozrywkowej niewiele się zmienia?
Kłopotów przysparza dopiero próba znalezienia odpowiedzi na pytanie, kto jest aktualnym królem pop, a także: dlaczego jest hot. Gdy pod koniec 2019 r. serwis streamingowy Spotify podsumował dekadę swojej obecności w naszych komputerach i smartfonach,...
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
298,80 zł 99 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]