Reklama

Ładowanie...

Blue Monday: jak przetrwać dzień, którego nie ma

16.01.2023
Czyta się kilka minut
Blue Monday, depresyjny poniedziałek, to marketingowy wymysł. Raz wymyślony wpływa jednak na nasze życie. Podobnie jak wiele innych marketingowych sztuczek.
FOT. Tomasz Kawka/East News
N

Nie same sytuacje budzą w nas niepokój, ale to, jak je odbieramy” – zasada odkryta już przez stoików jest wskazówką, że kluczyk do szczęścia mamy gdzieś w sobie. Jak go znaleźć i używać? Poniżej kilka sugestii (do sprawdzenia, nie do przyjęcia na wiarę).

1. Uważaj na siebie. Uświadom sobie, co dla ciebie jest ważne, o co ci w życiu chodzi. Obserwuj, jakie myśli w tobie się rodzą, jakie uczucia, impulsy do działania, odczucia w ciele. Co je wzbudza. Jak są ze sobą powiązane. Jeśli sytuacja pozwala, nie reaguj na nie od razu, pobądź z nimi przez chwilę, niczego nie chwytając się mocno ani nie odrzucając gwałtownie – przewidując, na ile się da, konsekwencje działania, ku któremu się skłaniasz. Obserwuj bez napięcia, ale jak najczęściej, możliwie stale.

Taka uważność tworzy przestrzeń, w której iluzje – tworzone przez nas samych, przez innych albo przez nas...

5200

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp roczny
199,90 zł

360 zł 160 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Dostęp 10/10
10,00 zł

Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum. 

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]