Reklama

Zobaczcie nas

Zobaczcie nas

23.06.2009
Czyta się kilka minut
W festiwalu "Artboom" wzięli udział wszyscy mieszkańcy Krakowa i wszyscy przybysze - choć wielu nie zdaje sobie z tego sprawy.
Karolina Kowalska, „Iluzje optyczne” (billboard) / materiały organizatorów
K

Kiedy potknęłam się o iglicę prawie średniowiecznego hełmu wieżowego, leżącego u stóp kościoła Mariackiego, nie miałam pojęcia, że to element inwazji na miasto. Niedługo potem sztuka zaatakowała mnie bardziej bezpośrednio: naprzeciw mojego mieszkania, na Rondzie Matecznego - między wszechobecnymi w tym miejscu reklamami - pojawiły się "Iluzje optyczne", praca Karoliny Kowalskiej, wykorzystująca psychologiczne eksperymenty prof. Akiyoshi Kitaoka.

***

To prawda, festiwal sztuk wizualnych "Artboom" sprawia czasem wrażenie wielkiej zgrywy (wirujące śmietniki na Plantach amerykańskiego berlińczyka Brada Downeya), do której dopisano ideologię (w folderze, który towarzyszy przedsięwzięciu, czytam, że "ten sztubacki żart ma w sobie coś z buddyzmu"). W gruncie rzeczy debiutująca w tym roku impreza ma jednak charakter bardzo poważny. Współcześni artyści...

5395

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]