Ładowanie...
Wyprzedaż, drobiazgi, nauka i gniewni
Znam ludzi (i sama do nich należę), którzy starają się nigdy nie kupować czegoś z promocji ani czegoś, co jest natrętnie reklamowane. Po to, żeby ani przez chwilę nie czuć się baranem, który robi zawsze to, co reszta stada. Nie jest to zbyt mądra reakcja. Ale głupie zjawiska wywołują głupie reakcje. Głupiejemy, głupiejemy, głupiejemy.
Drobiazgi
Jeżeli niedostępne nam są wielkie czyny i działania, nie lekceważmy tych drobnych. Nie pogardzajmy na przykład uczuciem parosekundowej satysfakcji, że nie rzuciliśmy starych gazet i dokumentów do ogólnych śmieci, ale zadaliśmy sobie trud odszukania osobnego pojemnika na papiery. Jeżeli nawet nie uratowaliśmy w ten sposób drzewa, to może uratowaliśmy jego małą, parocentymetrową gałązkę.
A jaka piękna może być taka gałązka!...
Nauka i gniewni...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
540 zł 280 zł taniej (od oferty "10 dni" na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni (to nawet 3 kolejne wydania pisma) będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]