Wykupienie dostępu pozwoli Ci czytać artykuły wysokiej jakości i wspierać niezależne dziennikarstwo w wymagających dla wydawców czasach. Rośnij z nami! Pełna oferta →
Od tego czasu Fundacja Świętego Mikołaja zrealizowała 26 ogólnopolskich kampanii, opracowała kilka raportów z badań o sytuacji samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka czy matek w pracy. Rozwiesiła w całym kraju kilkanaście tysięcy wielkoformatowych plakatów, wyemitowała kilka tysięcy spotów radiowych i telewizyjnych, które zachęcały do przekazywania pieniędzy na cele charytatywne. Wolontariusze spod znaku świętego biskupa z Azji Mniejszej zebrali ponad 27 mln zł. Ilu osobom pomogli, nie sposób obliczyć.
Nie liczby są zresztą najważniejsze. Współtwórcy Fundacji Świętego Mikołaja, w myśl słów Jana Pawła II, chcieli się stać "świadkami wyobraźni miłosierdzia" - a więc "miłości obdarzonej zdolnością widzenia i rozumienia ludzi skrzywdzonych, ludzi w potrzebie". A że od ich pierwszej kampanii minęło 10 lat, postanowili podziękować tym, którzy im przez ten czas pomagali. W środę, 19 listopada, podczas kameralnej gali w siedzibie Programu 3 Polskiego Radia spotkali się szefowie Fundacji, wolontariusze, darczyńcy, współpracownicy, media, przyjaciele. Adam Nowak, lider zespołu Raz, Dwa, Trzy, nim zaśpiewał przebój "I tak warto żyć...", powiedział: "Żyjemy w paradoksalnych czasach, w których muszą powstawać stowarzyszenia pomagające innym, żeby robić to, co każdy robić powinien".
Kilkudziesięciu osobom, firmom i instytucjom Joanna Paciorek i Dariusz Karłowicz wręczyli jako podziękowanie Złote Kule Świętego Mikołaja. W tym gronie znalazł się "Tygodnik Powszechny". Ale to raczej my powinniśmy podziękować wolontariuszom od Mikołaja za zaproszenie nas do zrobienia czegoś dobrego - bo to prawda: zawsze jest coś do zrobienia.
Jak włączyć się w pomoc FŚM: www.mikolaj.org.pl