Reklama

Święty Mikołaj ma 10 lat

Święty Mikołaj ma 10 lat

25.11.2008
Czyta się kilka minut
To nieprawda, że nie ma już nic do zrobienia" - pod takim hasłem powstała pierwsza kampania społeczna, której celem była pomoc Warszawskiemu Hospicjum dla Dzieci. Przygotowali ją z grupą przyjaciół Joanna Paciorek i Dariusz Karłowicz.
O

Od tego czasu Fundacja Świętego Mikołaja zrealizowała 26 ogólnopolskich kampanii, opracowała kilka raportów z badań o sytuacji samotnych matek, dzieci z rodzinnych domów dziecka czy matek w pracy. Rozwiesiła w całym kraju kilkanaście tysięcy wielkoformatowych plakatów, wyemitowała kilka tysięcy spotów radiowych i telewizyjnych, które zachęcały do przekazywania pieniędzy na cele charytatywne. Wolontariusze spod znaku świętego biskupa z Azji Mniejszej zebrali ponad 27 mln zł. Ilu osobom pomogli, nie sposób obliczyć.

Nie liczby są zresztą najważniejsze. Współtwórcy Fundacji Świętego Mikołaja, w myśl słów Jana Pawła II, chcieli się stać "świadkami wyobraźni miłosierdzia" - a więc "miłości obdarzonej zdolnością widzenia i rozumienia ludzi skrzywdzonych, ludzi w potrzebie". A że od ich pierwszej kampanii minęło 10 lat, postanowili podziękować tym, którzy im przez...

1865

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]