Ostatnia prosta

W teorii kampania Hillary Clinton jest niedoścignionym wzorem – była sekretarz stanu doszlifowała dotychczasowy ideał, czyli blitzkrieg Baracka Obamy sprzed ośmiu lat. Chodzi o to, że wszystko, co robi kandydatka, opiera się na wnikliwej analizie bazy danych na temat wyborców w kluczowych dla zwycięstwa 11-12 stanach.
Już wtedy sztab obecnego prezydenta zaczął gromadzić szczegółowe informacje na temat wszystkich głosujących. Ludzie Hillary poszerzyli te kroniki o kolejne dane i dysponują obecnie zestawem 150 indywidualnych cech każdego potrzebnego do zwycięstwa wyborcy. Jeśli więc np. zamieszkujący konserwatywne przedmieścia Charlotte w Karolinie Północnej biały mężczyzna w średnim wieku jeździ pick-upem i prenumeruje magazyn „Guns and Ammo”, zaadresowany do miłośników broni palnej, to jest on teoretycznie dla Demokratów stracony. Ale jeśli okaże się, że jest myśliwym dbającym...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
298,80 zł 99 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]