Reklama

Ostatnia prosta

25.09.2016
Czyta się kilka minut
Za pięć tygodni poznamy nowego prezydenta USA. Choć jeszcze niedawno mało kto stawiałby na Trumpa, kłopoty Clinton i chaos informacyjny sprawiają, że dziś szanse obojga są wyrównane.
Otto Dieffenbach III od lat przygotowuje zdalnie sterowane kukiełki. Ostatnie to „Latająca Czarownica Hillary” i „Donald – Torba z kasą” nad San Diego. Kalifornia, USA, 19 września 2016 r. Fot. K.C. Alfred / SAN DIEGO UNION-TRIBUNE VIA ZUMA WIRE / FORUM
W

W teorii kampania Hillary Clinton jest niedoścignionym wzorem – była sekretarz stanu doszlifowała dotychczasowy ideał, czyli blitzkrieg Baracka Obamy sprzed ośmiu lat. Chodzi o to, że wszystko, co robi kandydatka, opiera się na wnikliwej analizie bazy danych na temat wyborców w kluczowych dla zwycięstwa 11-12 stanach.

Już wtedy sztab obecnego prezydenta zaczął gromadzić szczegółowe informacje na temat wszystkich głosujących. Ludzie Hillary poszerzyli te kroniki o kolejne dane i dysponują obecnie zestawem 150 indywidualnych cech każdego potrzebnego do zwycięstwa wyborcy. Jeśli więc np. zamieszkujący konserwatywne przedmieścia Charlotte w Karolinie Północnej biały mężczyzna w średnim wieku jeździ pick-upem i prenumeruje magazyn „Guns and Ammo”, zaadresowany do miłośników broni palnej, to jest on teoretycznie dla Demokratów stracony. Ale jeśli okaże się, że jest myśliwym dbającym...

15428

DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!

Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!

Masz już konto? Zaloguj się

Dostęp trzymiesięczny
69,90 zł

Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp roczny
199,90 zł

298,80 zł 99 zł taniej 
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Dostęp miesięczny
24,90 zł

Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]