Reklama

O jajku

O jajku

13.11.2017
Czyta się kilka minut
Chętnie byśmy sobie tu rytualnie podramatyzowali, ale niestety nie stać nas na taki luksus. Musimy przecież w naszych analizach zimno przylegać do rzeczywistości.
W

W żadnym wypadku nie możemy się z troską pochylać, musimy się bowiem hardo prostować. Dlatego też nie zajmiemy się jakże licznymi ostatnio przypadkami skrzywdzeń, naruszeń i przekroczeń, bo nie po to mamy profesjonalnie zaszpicowane pazury, by je tu sobie publicznie piłować, by się rozdzierająco depilować, odkwaszać, odtłuszczać, kompleksowo oczyszczać i odżywiać bezmięsną papką wszelakich oburzeń. Nie możemy oto rozparci usiąść w kolejce do znachorów tutejszej etyki i estetyki, bo przed nami stoją zadania najwyższej wagi.

Najznamienitsze z nich to próba znalezienia odpowiedzi na pytanie nowe, zasadnicze i aktualne. Brzmi ono brutalnie: czy jajko może kosztować tyle, ile kura? Wtryśnięcie tego zagadnienia do debaty publicznej poczytujemy sobie za misję. Również dlatego, że debata owa wymaga generalnego remontu, by nie rzec: ukształtowania na nowo.

Rzucimy tu teraz nieco...

4000

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]