Reklama

Login do fantazji

Login do fantazji

05.08.2013
Czyta się kilka minut
Zamiast uszczęśliwiać dzieciaka smartfonem, pozwól mu się ponudzić. Bezczynność prowadzi do ciekawości. Rozwija wyobraźnię i twórcze myślenie.
Rys. Marek Adamik
O

Oto reklama jednego z operatorów komórkowych: rodzinka jedzie samochodem na wakacje. Smyki dokazują na całego. Jeszcze chwila, a mamusia i tatuś wyjdą z siebie. Ale jest sposób. Wystarczy dać urwisom „tablety uspokajające”. Zanurzając się w kolorowy, cyfrowy świat, zapominają one o trudach podróży. Rodzice mogą odetchnąć z ulgą.
Przyznajmy: wielu z nas doznaje podobnej ulgi, mogąc sprezentować dziecku najnowszy model smartfona, konsoli lub ultrabooka. Wracamy z pracy do domu i... mamy święty spokój. Małolat nie zaciągnie nas do zabawy samochodzikami, skoro na laptopie może się ścigać bolidem Sebastiana Vettela w 3D.
– Najlepsze, że zamiast wyrzutów sumienia wzbiera w nas rodzicielska duma – ironizuje Michał Gembal, dyrektor marketingu w dużej firmie technologicznej, ojciec czwórki dzieci. – Przecież dostarczyliśmy maleństwu rozrywki. Uchroniliśmy przed nudą.
Lecz...

8052

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]