Ekonomia tłumu
Ekonomia tłumu

Mechanizm jest prosty. Twórca określonego projektu prosi o pomoc w jego realizacji, oferując w zamian odpowiednie wynagrodzenie. W przypadku klasycznych przedsięwzięć jest to najczęściej finalny produkt akcji przeprowadzonej przy wsparciu społeczności. Na taką zapłatę przystało na przykład 70 tys. inwestorów, którzy wspomogli pomysłodawcę Pebble – zegarka wyposażonego w czytnik E-Ink, umożliwiający wyświetlanie e-maili, sms-ów czy nazwiska dzwoniącego. Akcja zakończyła się spektakularnym sukcesem – projekt zarobił ponad 10 milionów dolarów, bijąc rekord zbiórek.
Podczas gdy w mediach wciąż komentowano sukces Pebble, internetowy portal „Kickstarter” dostarczył nam kolejnego rekordu. I nawet jeśli przyzwyczailiśmy się już do spektakularnych debiutów w dziedzinie technologii i komunikacji, nad bezprecedensowym sukcesem Amandy Palmer trudno przejść do porządku dziennego....
Dodaj komentarz
Chcesz czytać więcej?
Wykup dostęp »
Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie!
Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.
Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!
Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »
Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.
Zapoznaj się z Regułami forum
Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]