Reklama

Czem prędzej się wybierajcie

Czem prędzej się wybierajcie

20.12.2010
Czyta się kilka minut
Kasjerki i konduktorzy nie są winni zapaści na polskiej kolei. Winne są wszystkie rządy minionych 20 lat, które kolejnictwo traktowały jak obciążenie, a nie cywilizacyjną szansę.
J

Jeśli ktokolwiek przypuszczał, że ubiegłoroczne kłopoty z infrastrukturą kolejową (pękające szyny, pociągi unieruchomione w polach, dezinformacja na dworcach) będą dzwonkiem alarmowym, przeżywa właśnie bolesne przebudzenie. W mijającym roku głowy polityków i decydentów od kolejnictwa rozpalała wizja pociągów dużych prędkości, zabawek prestiżowych, ale drogich. Koszt planowanej linii "Y" (450 km zbudowanej od podstaw trasy Warszawa-Poznań-Wrocław, prędkość pociągów do 350 km/h) jest gigantyczny - tylko odcinek Warszawa-Łódź będzie kosztował co najmniej 10 mld euro. Bez tej zabawki, przekonuje część specjalistów, ranga kraju spadnie, a biznesmeni przesiądą się do samolotów. Tyle że w tym roku rząd przeznaczył na modernizację całego taboru Przewozów Regionalnych 3,5 mld zł. Całkowita wartość środków przeznaczonych na kolej z unijnych dotacji na lata 2007-13 to 20 mld zł....

9387

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]