Reklama

Tak naprawdę nic nie rozumiem

Tak naprawdę nic nie rozumiem

18.04.2004
Czyta się kilka minut
Coraz mniejsze kręgi rozchodzą się na ciemnym stawie, w który Piotr Cieplak wrzuca swoje spektakle. Coraz cięższe one i szybciej opadają w głąb. I ta droga w głąb coraz bardziej Cieplaka interesuje.
P

Przywiązany do świeckiej katechezy teatralnej, zacieśnia obszar poszukiwań do spraw biblijnych. Po “Historii Jakuba" wrócił do wrocławskiego Teatru Współczesnego (gdzie wystawił pierwszą wersję swojej “Historyi o chwalebnym zmartwychwstaniu pańskim") z “Księgą Hioba". Tekst w tłumaczeniu Czesława Miłosza, w wersji biblijnej rozpisany na głosy Hioba, jego przyjaciół i Boga, w rękach Cieplaka stał się scenariuszem na aktorów i aktorki. Konkretnych, nazwanych z imienia. To pierwszy krok, by sprawa Hioba stała się sprawą międzyludzką, współczesną.

Przestrzeń sceny czarna. Właściwie tylko czarny horyzont i czarna, lśniąca jak lód podłoga. Prostokąt położony jak parkiet do mrocznego tańca. W głębi skórzana sofa spięta klamrami chromowanego stelaża. Poza tym czarne pulpity do nut, przed każdym krzesło. I jeszcze z boku czerwony biurowy fotel. Z tyłu instrumentarium...

5700

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Od 25 maja 2019 r., godz. 0:00, do zakończenia głosowania do Parlamentu Europejskiego trwa CISZA WYBORCZA. W tym czasie nie wolno prowadzić agitacji wyborczej. Dowiedz się więcej >> 

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]