Ładowanie...
Rudnika taśmy prawdy
To nie tylko sukces reżyserki Zuzanny Solakiewicz, ale także kolejny argument świadczący o uniwersalnej sile jej bohaterki – muzyki Eugeniusza Rudnika.
Z nożyczkami w ręku i metrami taśmy magnetofonowej przewieszonymi przez szyję Eugeniusz Rudnik wygląda raczej jak mistrz krawiecki niż kompozytor. Na pewno nie ten klasyczny – nobliwy akademik cyzelujący kolejne znaki na papierze nutowym. Utwory osiemdziesięciodwuletniego twórcy nie podlegają jeszcze cyfrowej obróbce i komputerowej standaryzacji. Z dzisiejszej perspektywy wygląda to może na retro futuryzm, ale jego rezultaty są zadziwiające. Formalnie wymagające kompozycje Rudnika w swoim przesłaniu pozostają bardzo ludzkie, jak gdyby posługujący się taśmami autor ściągał w nich miarę z człowieka.
Anita Piotrowska o Rudniku: „...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
360 zł 160 zł taniej (od oferty 10/10 na rok)
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 10 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]