Reklama

Racja bytu Kościoła

Racja bytu Kościoła

03.07.2007
Czyta się kilka minut
Współczuję akwizytorom. Są narażeni na zamknięte drzwi, kąśliwe uwagi, obcowanie z ludźmi okazującymi im politowanie. Spędzają kilka godzin dziennie dzwoniąc do firm, parafii, bibliotek w celu sprzedaży wirtualnych produktów, których nikt nigdy nie miał w ręku. Choćby nie wiadomo jak się starali, najczęściej słyszą: "nie, dziękuję".
S

Siedemdziesięciu dwóch uczniów, wybranych przez Jezusa do działalności misyjnej, nie zostało powołanych na akwizytorów Ewangelii, a jednak oni także skazani zostali na trudny los. Dobra Nowina nie jest jednak ani własnością, ani religijnym produktem handlowym jakiejś organizacji czy korporacji. Ewangelia to droga nadziei i pokoju dla każdego człowieka, noszącego w sobie tęsknotę za duchowym dobrobytem codziennego istnienia, za harmonią, z jaką można żyć w stosunku do całego stworzenia, do Boga i do siebie samego. Jezus polecił im jedno: głoście pokój. "Posyłam was jak owce między wilki", ale głoście pokój.

Są na świecie ludzie, którzy potrzebują przesłania Jezusa, a także ci, którzy mają je za nic. Są tacy, którzy drzwi otwierają przed Bogiem, są i tacy, którzy nimi trzaskają. Słusznie zadajemy sobie zatem pytania o naszą skuteczność głoszenia Ewangelii...

3005

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]