Pożegnanie z kopertą
Dlaczego ludzie przestają pisać do siebie? Najstarsi, kiedyś tak dobrze umiejący rozmawiać na odległość, zostawiający po sobie szuflady pełne kartek, których lektura wzruszała spadkobierców, a w iluż wypadkach zasługiwała na opracowanie i wydanie jako wyjątkowy dokument - oni milkną, bo po prostu oczy im odmawiają posłuszeństwa. Przestają widzieć, co piszą. Ale także milkną, jakby stracili potrzebę rozmawiania. Przeglądam kalendarzyk z adresami i mnożę nazwiska tych, co zamilkli bez dania racji, bez powodu, jakby wybierali milczenie jako coś bardziej wartościowego albo odrzucali kontakt, przyjaźń, więź jako rzecz już martwą, uschniętą. Nie wiem dlaczego, ale taki jest fakt.
Ludzie przestają pisać listy dlatego także, że nowe formy kontaktu nie tylko są bez porównania łatwiejsze (żadnej koperty, kodu pocztowego, taryfy, odległej skrzynki czy okienka na poczcie...
DZIĘKUJEMY, ŻE NAS CZYTASZ!
Żeby móc dostarczać Ci więcej tekstów najwyższej dziennikarskiej próby, prosimy Cię o wykupienie dostępu. Wykup i ciesz się nieograniczonym zasobem artykułów „Tygodnika”!
Masz już konto? Zaloguj się
Przez 92 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
298,80 zł 99 zł taniej
365 dni nieograniczonego dostępu do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Przez 31 dni będziesz mieć dostęp do wszystkich treści - każdej środy do bieżącego wydania oraz do stale powiększającego się archiwum.
Napisz do nas
Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.
Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!
Podobne teksty
Newsletter
© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]