Reklama

„Poproszę osiemnaście kilo cukierków”

„Poproszę osiemnaście kilo cukierków”

27.04.2003
Czyta się kilka minut
J

Jak na takiego odmieńca, Pippi ma zadziwiająco wiele cech wspólnych ze „zwykłymi” ludźmi. Ta, na którą teraz chcę zwrócić uwagę, to pomysł, co robić, kiedy nie ma co robić. Annika i Tommy ciągle zamęczają Pippi oczekiwaniem, że to ona coś ciekawego wymyśli. Za którymś razem jednak nawet jej wyczerpują się pomysły („Nie możemy tańczyć dookoła choinki, bośmy ją wyrzucili trzy miesiące temu. Fajnie byłoby szukać złota w ziemi, ale nie wiemy, gdzie ono jest”). W związku z tym wpada na pomysł najbardziej sztampowy, przynajmniej w naszych czasach: chodźmy na zakupy.

W tamtym miasteczku nie ma „Realów”, „Carrefourów” ani nawet „Biedronek”, ale nasze supermarkety też pełne są Annik, którym tak niewiele potrzeba do „szczęścia”. „ - Jacy my jesteśmy szczęśliwi! - powiedziała Annika. - Tyle tu sklepów, a my mamy kieszeń fartuszka pełną złotych monet!” Gigantomanię takich szalonych...

3192

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Masz już konto? Zaloguj się 

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Jeśli założysz bezpłatne konto, możesz za darmo czytać 3 płatne teksty miesięcznie. Wykup dostęp, by czytać bez limitu najnowsze wydanie i numery archiwalne od 2003 roku! 

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Napisz do nas

Chcesz podzielić się przemyśleniami, do których zainspirował Cię artykuł, zainteresować nas ważną sprawą lub opowiedzieć swoją historię? Napisz do redakcji na adres redakcja@tygodnikpowszechny.pl . Wiele listów publikujemy na łamach papierowego wydania oraz w serwisie internetowym, a dzięki niejednemu sygnałowi od Czytelników powstały ważne tematy dziennikarskie.

Obserwuj nasze profile społecznościowe i angażuj się w dyskusje: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube. Zapraszamy!

Newsletter

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]