Reklama

Polskie drogi

Polskie drogi

04.09.2006
Czyta się kilka minut
Pełniący obowiązki prezydenta Warszawy Kazimierz Marcinkiewicz rewolucjonizuje, jak to nazwały media, ruch w stolicy: w dzień nie będą mogły w jej granicach jeździć TIR-y o masie powyżej 16 ton. Do doraźnego klecenia usprawnień w ruchu kierowcy są już przyzwyczajeni, a decyzję ogłoszono w dzień po tragicznym wypadku na warszawskiej Ochocie, gdzie TIR potrącił matkę z dwójką dzieci, z których jedno zginęło na miejscu. Wyborcy warszawscy to docenią, ale rewolucja Marcinkiewicza nie poprawi zapewne bezpieczeństwa na drogach lokalnych, którymi TIR-owcy będą torować sobie objazdy. "TIR-y na tory"? Autostrady? Obwodnice? Rozporządzenie wydaje się łatwiej.
T

Tymczasem policja ogłasza kolejną rewolucję: drogówce nie będzie wolno chować się w krzakach, oznakowane i widoczne (to dyscyplinuje) patrole będą kontrolować trzeźwość kierowców, zwiększy się liczba fotoradarów, a na trasy ruszy 120 nieoznakowanych radiowozów. Na swych stronach internetowych policja pisze: "Czekając na inwestycje drogowe należy wyeliminować podstawowe przyczyny wypadków: nietrzeźwych kierowców oraz tych, którzy przekraczając dozwoloną prędkość, stwarzają niebezpieczne sytuacje na drodze".

Drogi o straszliwym stanie nawierzchni, pozbawione pasów i poboczy, przecinające miejscowości, gdzie nie ma chodników i oświetlenia - to codzienność polskiego kierowcy. Mimo że zbyt szybka jazda po prostym odcinku dobrej drogi to też zagrożenie, ale jednak nie takie, jakie czyha na dziesiątkach tysięcy bocznych tras: ze strony kozaków w zdezelowanych autach...

1592

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]