Reklama

Pan Jezus ®

Pan Jezus ®

12.06.2005
Czyta się kilka minut
Gdyby to był jedynie wyraz mojej nadwrażliwości, pewno nie podnosiłbym głosu. Ale tak nie jest. Pytani przeze mnie studenci teologii zgodnie potwierdzali wątpliwości: im też się nie podoba reklama lodów, w której swych głosów i wizerunku udzieliła Arka Noego. Czy jest o co kruszyć kopie? Przecież przykładów wykorzystania religijnych skojarzeń w reklamie jest dużo i to o wiele cięższego kalibru.
T

Tak, to prawda, ale w tej reklamie chodzi aż o “Arkę Noego" i tylko o lody. I właśnie dlatego nie bardzo można milczeć.

"Arka" na sprzedaż?

Przyczyn mojego oporu wobec wspomnianej reklamy jest wiele. Po pierwsze, chodzi o skojarzenie lodów (i ich konkretnej marki) z wizerunkiem “Arki Noego". W powszechnej świadomości Polaków ten zespół kojarzy się z wiarą, religią, Kościołem. Śpiewane przezeń piosenki mówią przecież o świętości, o niebie, o Bogu... W dużym skrócie można chyba powiedzieć, że dzieci z “Arki Noego" stały się powszechnie identyfikowaną, popkulturową reprezentacją Kościoła w przestrzeni publicznej.

Agencje reklamowe bardzo często sięgają po wizerunki powszechnie rozpoznawanych osób, aby wypromować jakiś produkt. Modelki reklamują wodę mineralną, a sportowcy i aktorzy telefonię komórkową, produkty...

18096

Dodaj komentarz

Chcesz czytać więcej?

Wykup dostęp »

Załóż bezpłatne konto i zaloguj się, a będziesz mógł za darmo czytać 6 tekstów miesięcznie! 

Wybierz dogodną opcję dostępu płatnego – abonament miesięczny, roczny lub płatność za pojedynczy artykuł.

Tygodnik Powszechny - weź, czytaj!

Więcej informacji: najczęściej zadawane pytania »

Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Użytkowników w ramach komentarzy do Materiałów udostępnianych przez Usługodawcę.

Zapoznaj się z Regułami forum

Jeśli widzisz komentarz naruszający prawo lub dobre obyczaje, zgłoś go klikając w link "Zgłoś naruszenie" pod komentarzem.

© Wszelkie prawa w tym prawa autorów i wydawcy zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów i innych części czasopisma bez zgody wydawcy zabronione [nota wydawnicza]. Jeśli na końcu artykułu znajduje się znak ℗, wówczas istnieje możliwość przedruku po zakupieniu licencji od Wydawcy [kontakt z Wydawcą]